jueves, 3 de noviembre de 2016

DEPOTISMO ILUSTRADO

DEPOTISMO ILUSTRADO.

Índice:

1. Definición completa (que, cando, onde, como).
2. Exemplos.
3. Explica un exemplo empregando unha fonte histórica (clasificación e análise do documento).

  •     Subliña as palabras clave.
  •     Natureza do texto (xurídico, filosófico, historiográfico, político, etc).
  •     Tipo de fonte (primaria ou secundaria).
  •     Cronoloxía e localización espacial.
  •     Contexto histórico (circunstancias históricas nas que se escribe o documento).
  •     Autoría.
  •     Destinatario.
  •     Tema (relación coa definición/interpretación).
   4. Elabora un pequeno comentario das fontes empregadas para a elsaboración da entrada. 

--------------------------------------------------X----------------------------------------------------------------
DEFINICIÓN:
  • Forma de goberno xurdida do intento dalgúns monarcas europeos do século XVIII por conciliar o absolutismo coa filosofía da ilustración. Estes monarcas promoveron algunhas reformas modernizadoras, pero non se chegou a cambiar a estrutura política e social. 
EXEMPLOS:

  • A frase máis característica é "todo para o pobo pero sen o pobo" que significa que os monarcas tomaban as decisións pensando no ben do pobo pero éste non participaba no voto.
  • Os monarcas ilustrados máis importantes foron Federico II de Prusia, María Teresa e José II de Austria, Catarina II de Rusia e Carlos III de España. Moitos filósofos instaláronse nas cortes destos reis, que manifestaban o deseo de efectuar reformas basadas nas ideas das luces.
Resultado de imagen de ejemplos despotismo ilustrado

FONTE HISTÓRICA:

“En un Estado en el que un hombre sólo o una sola corporación de próceres, de nobles, o de pueblo, administrara los tres poderes y tuviera la facultad de hacer leyes, de ejecutar las resoluciones públicas y de juzgar los crímenes y las disputas de particulares, todo se perdería por completo. Los gobiernos de casi toda Europa son moderados porque el príncipe que administra los dos primeros poderes deja a sus súbditos el ejercicio del tercero.

Los príncipes que quieren ser déspotas siempre empiezan reuniendo todas las magistraturas en ellos mismos: algunos reyes de Europa acaparan todos los grandes cargos del Estado”
Barón de Montesquieu El espíritu de las leyes, 1748
  • Natutreza do texto: Historiográfico e xurídico.
  • Tipo de fonte: Primaria.
  • Este fragmento do espíritu das leis foi publicado a mediados do século XVIII durante a época do Antigo Réxime, en Francia, durante o reinado de Luís XV, aínda que o autor viuse influído enormemente polas inxustizas perpetradas durante o reinado de Luís XIV.
  • Este fragmento foi escrito por Montesquieu. O Espírito das Leis é a súa obra cumbre, ata o punto que se toma esta obra e data como punto de arranque da vitoria intelectual da Ilustración e cifra representativa dunha xeración histórica. Na súa soada obra promoveu unha nova estrutura do Estado, baseada nun equilibrio de poderes.
  • Destinatario: Tiña como destinatario a xente con poderes dentro do Estado, ao pobo e en parte á Igrexa xa que se recolle unha forte crítica sobre ésta.
  • A idea principal do texto é a defensa da división de poderes, en especial, o exercicio independente da xustiza. Montesquieu expón que se un só home ou unha corporación composta por xentes notables ocupásese de administrar os tres poderes do Estado (executivo, lexislativo e xudicial). Por iso é polo que cando existe unha división dos mesmos, o lexislativo e o executivo queda en mans duns e o xudicial separado. (Goberno moderado)
FONTES EMPREGADAS.
  • Para os dous primeiros puntos axudeime sobretodo dos meus apuntes xa que creo que están bastante completos e considero que son unha fonte moi fiable.
Despois contrastei a información en blogs de historia e páxinas webs similares, unha delas foi donde saquei a fonte histórica e moita información na que me apollei á hora de facelo


Autoavaliación:
0,5
1
1,5
2
E
N
T
R
A
D
A

B
L
O
G
Utilizar o vocabulario histórico e artístico con precisión, inseríndoo no contexto adecuado.


Utiliza con fluidez e precisión o vocabulario histórico e artístico necesario. 

Non sigo as indicacións para a realización da entrada no blog ou faltan a maioría dos apartados.
A entrada non segue todas as indicacións propostas ou falta algún apartado.
Elaboro todos os apartados pero con pouca autonomía ou creatividade.
Respecto as indicacións propostas para elaborar a entrada e abordo con autonomía e creatividade a tarefa.
Selecciono información que non é pertinente. Non cito as fontes.
Busco e selecciono información, pero non a organizo correctamente. Non cito todas as fontes ou apenas comento para que foron empregadas.
Busco, selecciono e organizo correctamente a información.
Cito todas as fontes e realizo un comentario das mesmas.
Selecciono e obteño información de fontes escritas, segundo criterios de veracidade e pertinencia, diferenciando os feitos das opinións e realizando un comentario completo das mesmas .
Non interpreto o documento  histórico ou non é apropiado. Limítome a nomear datos.
Interpreto o documento histórico pero algún apartado non está correctamente clasificado.
Interpreto e clasifico correctamente o documento  histórico pero non establezo relacións co seu contexto.
Interpreto e clasifico correctamente o documento  histórico, situándoo no seu contexto ou establecendo relacións con outros temas.
 













No hay comentarios:

Publicar un comentario